3 Replies Latest reply: Jan 2, 2011 10:31 PM by Sup3rtimmaaaaay RSS

Drumkit second bass pedal

zoefinho

i'm dutch - and my mom wants to give me a gift for christmas(nice,huh?=) ) , and since my drumming's been getting better on expert, i'm probably going to ask a 2nd bass pedal.

but i have a GH:WT drumkit, and back then there was no option for 2 pedals so..

i read somewhere i simply need a splitter and a second pedal, is this true?

i bet people here know some more, and if you're going to link to a site/shop, please let it be a dutch shop(or with a affiliate in the netherlands).

thanks much,

zoef

• Re: Drumkit second bass pedal
          wiironald

Hoi hoi!

Met een splitter kan je met twee pedalen werken, maar ik raad je dit niet aan.

Als het ene pedaal namelijk nog in gedrukt is wordt de andere niet geregistreert als je deze in trapt.

Er zijn hier speciale splittertjes voor te koop / zelf te maken.

Maar moeilijk te vinden.

zoefinho

ik heb het al gevonden - werkt best goed - alleen moet ik nog beetje leren in ritme te blijven, toch thnx;)

Sup3rtimmaaaaay

wiironald wrote:

Hoi hoi!

Met een splitter kan je met twee pedalen werken, maar ik raad je dit niet aan.

Als het ene pedaal namelijk nog in gedrukt is wordt de andere niet geregistreert als je deze in trapt.

Er zijn hier speciale splittertjes voor te koop / zelf te maken.

Maar moeilijk te vinden.

dat is alleen zo met Rock Band pedalen. Die van Guitar Hero werken net zo als de pads, ze registreren de hit dus kan je ze niet ingedrukt houden